Don't join any of these group ISIS, Al Qaida, Al Shabab and Boko haram these are human traffickers

Sunday, October 9, 2016

Job ads for foreign maids in Asia, Middle East highlight poor pay - study


By Beh Lih Yi
JAKARTA (Thomson Reuters Foundation) - A survey of ads for jobs in Asia and the Middle East found that foreign domestic workers are paid most in Hong Kong, yet earn a fraction of what they would make if they worked in wealthier countries.Activists said the survey highlighted the need for action to tackle the low salaries of migrant domestic workers in the two regions and help stamp out exploitation.
Of the major countries employing migrant domestic workers in Asia and the Middle East, salaries are highest in Hong Kong, at $567 a month, according to the study by HelperChoice, a website that connects employers with domestic workers seeking jobs.
Domestic workers, mostly women from poorer South and Southeast Asian countries, often earn more than they could back home, but far below the monthly minimum wage domestic workers earn in countries such as Australia ($2,230) or France ($1,866), based on 40 hours of work per week, HelperChoice said.
"What the survey shows is how poorly paid domestic workers are in Asia and the Middle East," said Eman Villanueva, a spokesperson from the Hong Kong-based Asian Migrants Coordinating Body, an umbrella group representing foreign domestic helpers in the financial hub.
He said a foreign domestic worker's salary in the city – about $1 to $1.40 an hour based on 12 to 16 hours of work a day - is only a third of Hong Kong's minimum wage.
"If other countries in Asia and the Middle East are even lower, that's a really, really sad situation for domestic workers," Villanueva told the Thomson Reuters Foundation.
Activists said the findings highlight the poor treatment of maids in Asia and the Middle East, where nearly half of the world's 52 million domestic workers are employed, according to the International Labour Organization.
Families in Asia and the Middle East rely heavily on domestic workers to cook, clean and care for children as well as the elderly.
Hong Kong, which has more than 300,000 foreign domestic workers, mainly from the Philippines and Indonesia, has set a minimum wage for these workers at $556 per month, but Villanueva said they have been pushing for a hike to at least $645 a month and better terms.
He said current employment regulations – similar across Asia and the Middle East - require a domestic worker to live with their employers without regulated working hours, encouraging abuse and exploitation.
"It creates a situation where a worker is working 24 hours non-stop. When the baby cries or when there is something to attend to, the employers can just knock on our door," said Villanueva, a Filipino who has been a domestic worker in Hong Kong for 25 years.
The average salary for a domestic worker is $439 in Singapore, $431 in Qatar and Saudi Arabia, and $388 in Kuwait, according to the HelperChoice study.
By comparison, in Thailand, the average salary for foreign maids from neighbouring Myanmar is between $123 and $143, according to a survey by the MAP Foundation, a migrant rights group based in Chiang Mai, Thailand.
(Reporting by Beh Lih Yi @behlihyi, editing by Alisa Tang. Please credit the Thomson Reuters Foundation, the charitable arm of Thomson Reuters, that covers humanitarian news, women’s rights, corruption and climate change. Visit to see more stories)

Thursday, October 6, 2016 raided, CEO arrested for sex-trafficking

Variety 396232931

The raid in Dallas followed allegations that adult and child sex-trafficking victims had been forced into prostitution through ads on the adult classified ad portal. 
Associated Press
This photo released by the Texas Office of the Attorney General shows Carl Ferrer. State agents have raided the Dallas headquarters of adult classified ad portal Backpage and arrested Chief Executive Officer Ferrer. Texas Attorney General Ken Paxton alleges that adult and child sex-trafficking victims had been forced into prostitution through escort ads posted on the site.
DALLAS — State agents raided the Dallas headquarters of adult classified ad portal Backpage and arrested Chief Executive Officer Carl Ferrer on Thursday following allegations that adult and child sex-trafficking victims had been forced into prostitution through escort ads posted on the site.
Ferrer, 55, was arrested on a California warrant after arriving at Houston's Bush Intercontinental Airport on a flight from Amsterdam.
"Making money off the backs of innocent human beings by allowing them to be exploited for modern-day slavery is not acceptable in Texas," Texas Attorney General Ken Paxton, a Republican, said in a statement.
California Attorney General Kamala Harris said that Ferrer was arrested on felony charges of pimping a minor, pimping, and conspiracy to commit pimping. He is being held in lieu of $500,000 bond and will face an extradition hearing before he can be returned to California.
"Raking in millions of dollars from the trafficking and exploitation of vulnerable victims is outrageous, despicable and illegal," said Harris, a Democrat who is running for the U.S. Senate in next month's election. "Backpage and its executives purposefully and unlawfully designed Backpage to be the world's top online brothel."
An attorney representing Backpage, Liz McDougall, did not immediately respond to telephone and email messages left by The Associated Press.
The site's controlling shareholders, Michael Lacey, 68, and James Larkin, 67, have been charged with conspiracy to commit pimping, Harris said in a statement. Neither of them has been taken into custody by late Thursday although warrants have been issued for their arrest. Under California's law, felony pimping is defined as making money off of prostitutes or soliciting customers for prostitution.
Lacey and Larkin are former owners of the Village Voice and the Phoenix New Times. An attorney who previously represented the two men, Michael Manning, did not immediately respond to a telephone message from The AP.
Backpage advertises a wide range of services, but the California arrest warrant alleges that internal business records obtained through a search warrant show that 99 percent its revenue came from its adult services section between January 2013 and March 2015. California officials said the site collects fees from users who use coded language and nearly nude photos to offer sex for money.
Worldwide revenue from sex ads topped $3.1 million in just one week last year, according to a court affidavit. It says Ferrer expanded Backpage's share of online sex marketing by creating affiliated sites including and with related content.
The site operates in hundreds of cities worldwide, authorities said, including more than 30 in California. It collected $2.5 million per month just from California, or more than $51 million during the 29 months covered by the internal revenue reports.
Larkin and Lacey each received $10 million bonuses from the website in September 2014, according to the court filing. It says Backpage was created in 2004, but since 2014 has been owned by a Netherlands-based company that has Ferrer as its only named partner.
California authorities said the state's three-year investigation found many of the ads include victims of sex trafficking including children under the age of 18.
One of the advertisers, identified only as 15-year-old "E.S.," ''was forced into prostitution at the age of 13 by her pimp," according to an affidavit filed with the complaint. She used other online advertising services until they were shut down, the court filing says, when she turned to Backpage.
"I mean really, coming from someone my age, there is too much access, like it's too easy for people to get on it and post an ad," she told California Special Agent Brian Fichtner, according to his affidavit.
California officials said their investigation was prompted in part by the National Center for Missing and Exploited Children, which reported 2,900 instances to California authorities since 2012 when suspected child sex trafficking occurred using Backpage.
The criminal complaint includes allegations that five minors, three of them including "E.S." under age 16, paid to post advertisements on Backpage.
The charges against Ferrer could bring him nearly 22 years in prison, while Larkin and Lacey face a maximum six years.
Backpage has been the subject of recent Senate hearings into its classified ads. Last month, the Supreme Court refused to block a Senate subpoena seeking information on how Backpage screens ads for possible sex trafficking.
U.S. Sens. Rob Portman, R-Ohio, and Claire McCaskill, D-Missouri, chairman and ranking member of the Permanent Subcommittee on Investigations, issued a statement hailing the criminal charges resulting from what they called "the scourge of online sex trafficking."
They put the site's estimated annual revenues at more than $150 million, calling it "a market leader in commercial sex advertising."

Tuesday, October 4, 2016

Qatari Princess Shaikha Salwa's Sexual Scandal With Seven Men: Financial Times Reports

(London, UK) -- Qatar a tiny Persian Gulf Peninsula albeit  vastly affluent  and notorious for supporting Al Qaeda-inspired terrorists in war-scarred Syria , has tarnished its already infamous reputation by causing an ignominious scandal involving  a female member of royal family.
In spite of the Qatari Royal Court (Diwan Amiri) desperately seeking to somehow vindicate this public disgrace ,paying no attention to this dishonorable sin, the Qatari King , a close US ally, allows private wahabi charities (wahhabism is a  Saudi-based deviant so-called Islamic sect)  to raise billions of dollars for CIA-backed Al Qaeda rebels in Syria.Qatar has also been a big source of arming dozens of fanatic militias in Iraq and Syria, in order to overthrow the democratically-elected establishment in those countes.
The 34-four-year-old Qatari Monarch (Tamim bin Hamad) has once purportedly said: "I'm not a patriarch for my family member's because Qatar is not actually a country or a nation, rather it is a big Natural Gas and Oil firm, and thus I grant this natural privilege to all my siblings to enjoy their own private carnal desires".
The British newspaper 'Financial Times' revealed on Thursday a heavy-caliber scandal when the British security service (MI6) with the assistance of Scotland Yard had broken into a sumptuous room in Excelsior London Hotel after receiving many complaints, only to find the Qatari Princess engaging in shamful orgy with seven men.
According to the newspaper, the Scotland Yard was surprised when it checked the ID of  the female culprit only to find that she is a  Qatari princess and discovered her in the most obscene position , having sex with seven Europeans men inside the room.The Princess, during the preliminary investigation openly admitted that she is a member of Qatari Royal Family, and King's half-sister.
She also had admitted that through a Saudi intermediary [pimp]she brought in men of special physical qualities who have specific experiences ,in exchange of a exorbitant  money.
The Qatari Princess asked her Saudi intermediary ,this time, to bring seven men at once altogether , and asked him to stay in the hotel lobby during the nightl until all seven men  leave, for fear of possible violence by anyone of them, as had happened  previously in past secret visits.
The princess also admitted that her intention was not to damage her country's reputation and as far as she knew this was not in violation of the British law.Ironically, police reminded her it is against the British law to use  men who had a criminal record.
A source within the 'Financial Times' divulged the story  , though the case will not affect the Qatari-British relationship as the Princess enjoys  the diplomatic immunity.
The British police notified the Qatari Embassy of the incident, but the latter did not care at all about anything other than preventing the scandal to be further disclosed.
'Financial Times' tried to obtain  further details regarding the story , but the Qatari Embassy sought to prevent the scandal from spreading by trying to bribe local newspapers  --£500 million-- , but 'Financial Times' allegedly  rejected the alluuring offer, and has published the story.
Source: &